Boost din virksomheds profil med en CSR- strategi

Flere og flere virksomheder er begyndt at tænke CSR ind i deres virksomhedsstrategi. Men hvorfor gør de det, og er virker CSR hos alle virksomheder?

Det umiddelbare svar er ja, og der er flere grunde til at overveje det hos din virksomhed, hvis man ikke allerede er gået i gang.

Udover at gøre noget godt og uselvisk og tage ansvar, er der nemlig også den bonus at det giver virksomhederne et løft, med en masse god markedsføring.

Hvorfor investere og bruge tid på CSR?

CSR er kort for Corporate Social Responsibility. Det går i al sin enkelthed ud på, at virksomheder tager et medansvar for det samfund, som de eksisterer og agerer i.

Det kan man gøre på mange forskellige måder.

Når de fleste tænker på ordet ”investere”, tænker de sikkert straks på ting som aktier og Bitcoin. Men man kan faktisk også investere, både penge, men også tid, på at tage ansvar.

Hvis man fx har en virksomhed, som handler med Bitcoin, er det ekstra vigtigt at vise udadtil, at man tager et ansvar overfor samfundet og verden. Grunden til det er at kryptovaluta-markedet, hvor Bitcoins bliver handlet, er ureguleret marked.

Sagt med andre ord, er der meget lidt gennemsigtighed ved de transaktioner, der involverer Bitcoins, som bliver foretaget, grundet manglende regulering.

Det gør det svært for forbrugere at gennemskue hvad der foregår, så det kan være en god idé at gøre en ekstra indsats på CSR-fronten.

Bliv partner og gør samfundet et bedre sted

Der findes mange måder at tage socialt ansvar på. En af de fonde, der hjælper virksomheder med dette, er CSR-fonden. Her kan man tilkøbe sig et partnerskab, hvor man ovenikøbet får nogle fordele, alt efter hvilken pakkeløsning man vælger. Pengene bliver brugt på forskellige CSR-tiltag rundt omkring.

Fonden tilbyder også at vurdere CSR-strategier og komme med inputs, der evt. kan gøre strategien endnu bedre. Derudover er der naturligvis også mulighed for at søge nogle ekstra midler, hvis man har et innovativt initiativ, som man gerne vil have ført ud i virkeligheden.

Forbrugere efterspørger ansvarlige virksomheder

For virksomheder der er meget aktive på dette, kan man også se på bundlinjen at det virker. Forbrugerne er nemlig blevet meget mere bevidste, og kræsne, når det kommer til at handle. De vil gerne sikre sig, at de køber også er ansvarligt. Det samme forventer de af virksomhederne bag. Derfor er det supervigtigt for virksomheder at gøre en aktiv indsats på dette område. Både en, der er reel og mærkbar, og en indsats som er synlig for forbrugerne.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.