Styrk dit brand med en pressemeddelelse

Ønsker du at synliggøre din virksomhed på nettet? Sigter du efter at styrke dit brand på længere sigt? Så kan en pressemeddelelse få dit budskab ud til journalister og fagpersoner. Det er en smart måde at kommunikere nyheder fra din virksomhed ud til hele Danmark og sågar verden, hvis du har store ambitioner. På den måde kan du sikre dig gratis omtale i avisspalterne på en naturlig facon.  

Har du nogensinde overvejet, hvad du kan gøre for at styrke din position på internettet? Hvis du står til at lancere et nyt produkt i din virksomhed eller står til at indgå samarbejde med nogle nye partnere, så er det vigtigt, du kan få budskabet ud både rette form og rette tid. 

Pressemeddelelse er et tekstformat, der pakker dine nyheder ind, så de er til at forstå både for journalister, fagpersoner og den almindelige befolkning. Det er først og fremmest en måde at sikre sig omtale på. Så kan du her gøre nemt og billigt ved at få skrevet pressemeddelelser, der fortæller verden, hvad der sker i din virksomhed.  

Mere omtale giver mere salg 

Et gammelt ordsprog lyder, at selv dårlig reklame er bedre end ingen reklame. Det er nu ikke det en pressemeddelelse stræber efter. Når du får budskabet ud på en velskreven og stilsikker måde, så vil det helt automatisk skabe mere interesse ude blandt folk.  

Det er også noget, der kan påvirke aktiekursen. Har du gode nyheder, du gerne vil fortælle, så stiger interessen helt automatisk. Det får nemlig aktiekursen til at stige. Derfor kan en pressemeddelelse blive guld værd for din virksomhed, hvis du bruger den rigtigt som et led i en forretningsstrategi. Det giver nemlig ikke bare flere kunder i virksomheden, men får også værdien af dit brand til at vokse.  

Genopfrisk din viden om aktantmodellen og bliv bedre til at analysere og formidle tekster

Hvis du har en stor passion for at analysere eller forfatte tekster, så har du sikkert allerede stiftet kendskab med kendte analyseværktøjer såsom berettermodellen og kontraktmodellen. Begge modeller bruges til at analysere en fortællings handling, og begge modeller er effektive værktøjer hvis du vil forfatte dragende, relaterbare og inspirerende tekster. Hvad modellerne ikke kan, er, at sige noget om fortællingens personer og deres indbyrdes forhold. Det kan aktantmodellen derimod.

Aktantmodellen er et effektivt værktøj til at analysere roller og relationer i en fortælling

Alle fortællinger har roller, uanset om det er mennesker, dyr eller genstande, der spiller en rolle. At forstå relationerne mellem rollerne i en fortælling er vigtigt for at være i stand til at forstå fortællingens handling, og den konflikt, der oftest opstår.

De fleste fortællinger er på den ene eller anden måde bygget omkring en konflikt, men før end der kan være en konflikt er der nødt til at være nogle roller, som er medvirkende til at konflikten skabes.

Aktantmodellen bruges ofte til at analysere eventyr, og modellen består af seks faste roller, som kan identificeres i langt de fleste eventyr. Selv hvis de seks faste roller ikke indgår i en given fortælling, kan aktantmodellen stadigvæk bruges til at sige noget om rollernes indbyrdes relationer.

Det er ikke et krav, at man i en fortælling kan identificere seks forskellige roller, for at kunne benytte aktantmodellen. Udover at analysere eventyr kan modellens også bruge til at analysere andre former for fortællinger såsom noveller, reklamer og film.

Aktantmodellens roller

Aktantmodellen består af seks faste roller, som er: Subjekt, objekt, hjælper, modstander, giver og modtager.

Subjektet er oftest fortællingens hovedperson, og det er som regel subjektet, vi følger gennem fortællingen. I de fleste eventyr har subjektet et mål, som subjektet arbejder sig hen imod. At identificere dette mål er at identificere objektet.

Objektet er altså subjektets mål. Objektet behøver ikke nødvendigvis at være en person, et dyr eller en genstand, det kan også være et mere uhåndgribeligt mål såsom lykke eller sågar rigdom. For at subjektet kan nå sit mål er det oftest en hjælper i fortællingen, men der er oftest også en modstander, som står i vejen for at subjektet kan nå frem til objektet.

Giver er den, der giver objektet væk til subjekt. I fortællingen om Klods Hans er giveren kongen, som giver sin datter (objekt) væk til Klods Hans (subjekt). I de fleste tilfælde er subjekt og modtager den samme, som i tilfældet med Klods Hans, hvor han i sidste ende får kongedatteren.

Udover at være et effektivt analyseværktøj kan aktantmodellen også bruges i praksis, hvis du eksempelvis arbejder med formidling indenfor marketing er aktantmodellen et effektivt værktøj at benytte sig af, hvis man vil nå ud med sit budskab på bedst tænkelig vis.

Generelt er analysemodeller såsom berettermodellen, kontraktmodellen og aktantmodellen gode værktøjer at mestre, hvis man interesserer sig for filmformidling, skønlitteratur eller content-marketing. Ved at gøre brug af disse værktøjer kan du blive bedre til at mestre fortællingens kunst, og det kan være nyttigt i flere sammenhænge.


Få et professionelt webbureau til at lave din hjemmeside

I dag skal enhver virksomhed med ambitioner selvfølgelig have en lækker og moderne hjemmeside, samt en brugervenlig webshop. Kunderne befinder sig nemlig online. Det kan være svært at finde vej i den jungle af aktører, som tilbyder sine tjenester onlinedenne artikel kan du blive klogere på, hvem du skal kontakte, hvis du ønsker en hjemmeside, som skiller sig ud i mængden.  

Det er ikke alle, som har evnerne, tiden eller lysten til at lave en hjemmeside. Selv om man er iværksætter ind til benet, så er det ikke altid, at man har overblikket til at designe en velfungerende hjemmeside på egen hånd. Heldigvis findes der professionelle aktører, som har erfaring med at lave hjemmeside og webshop. En af disse aktører er Bo-we.  

Få et professionelt webbureau til at lave din hjemmeside. Modelfoto: Pixabay 

Bo-we- et wordpress webbureau med kvalitetsgaranti 

Bo-we er et webbureau med speciale i WordPress. Hvis du er en blæksprutte med en selvstændig virksomhed eller hvis du sidder som leder i en større virksomhed, så kan du være sikker på at Bo-we kan skabe en digital løsning, der opfylder alle dine ønsker og behov. Hvordan en hjemmeside og webshop bedst mulig skal indfange kundernes opmærksomhed, kan være svært at overskue for et utrænet øje, og det vil derfor give mening at få professionel hjælp til opgaven.  

Bo-we er et ambitiøst WordPress webbureau, som tilbyder løsninger både til hjemmesider og webshops. De kan også hjælpe med udviklingen af plugins, hvis du har brug for det. Grunden til at Bo-we arbejder med WordPress, er, at erfaringen viser, at WordPress faktisk er det bedste systemet, for at lave de bedste webløsningerne.  

WordPress systemet kan tilpasses din virksomheds behov og samtidig skaleres og udvides efterhånden som virksomheden udvikler sig. WordPress er et CSM-system, som kan følge med virksomhedens udvikling på en måde, så det ikke bliver nødvendig at bruge en formue på helt nye webløsninger, når virksomheden vokser og behovene ændrer sig. Faktisk så er CMS-systemet det mest brugte websystemet, og bliver i dag brugt over hele verden. Dette er det en god grund til – det fungerer.  

Bo-we har altså fokus på at skabe fleksible webløsninger, som passer til din virksomhed både nu og her i fremtiden. Det der er positivt ved, at ens virksomhed får lavet en hjemmeside eller webshop i WordPress, er, at det er et system, som er nemt at administrere – også for dig uden den store web erfaring. Med en kort indføring i systemet kan du selv kontrollere og styre det hele på både din hjemmeside og din webshop.  

Når du kontakter Bo-we for at indgå et samarbejde, vil de selvfølgelig lytte til de ønsker og krav, som du måtte have, og hvilke ambitioner du har for virksomheden i fremtiden. For enhver virksomhed, er det vigtigt at lave en digital platform, som er brugervenlig både for kunderne, men også for virksomheden.  

Webbureau priser- hvor alle kan være med 

Koster det ikke kassen, hvis man skal hyre et professionelt webbureau, tænker du måske? Men det er faktisk ikke tilfældet, når det gælder Bo-we. Hos Bo-we kan alle være med – også iværksætteren, som har kastet hele opsparingen ind i et nyt og spændende projekt. Det er også værd at tænke på, hvor vigtig det faktisk er med en webløsning, som fungerer optimalt. Som nyoprettet virksomhed er det ikke her du skal spare, når du skal ud at jagte nye kunder.  

Brug penge på at skille dig ud fra dine konkurrenter. Modelfoto: Pixabay 

Hvis du kigger på forskellige webbureau priser, så varierer disse. En tommelfingerregel er, at hvis noget næsten er for godt til at være sandt, ja så er det faktisk det. Hos Bo-we får du kommunikation, vejledning og support med i prisen – noget som andre bureauer typisk vil fakturere oveni den oplyste timepris. Du får derfor hele pakken som kunde hos Bo-we, og undgår ubehagelige overraskelser. Prisen afhænger af, hvilke løsninger og krav du har til din webløsning. Det er også derfor ethvert samarbejde med Bo-we, starter med en forventningssnak, hvor man bliver enige om hvad den kommende proces skal indeholde og ikke mindst, hvad resultatet skal være.  

Prisen på en hjemmeside afhænger af antallet undersider, krav til design, specielle funktioner samt features og lignende. På Bo-we`s hjemmeside kan du se den mest populære hjemmeside, og hvad en skræddersyet hjemmeside vil koste.  

Et professionelt webbureau giver din virksomhed et professionelt look 

Uanset om du er en nyopstartet virksomhed eller om du ønsker at optimere din eksisterende kommunikation, så er penge brugt på et professionelt webbureau godt givet ud. Din hjemmeside eller din webshop er ofte en ny kundes første møde med din virksomhed, og derfor et helt afgørende møde. Hvis din webshop udstråler brugervenlighed, tillid og signalere kvalitet, så er chancen stor for, at det er lige din webshop, hvor der bliver foretaget et køb næste gang.  

Hvis du får lavet en lækker hjemmeside, som ved først øjekast tiltrækker sig positiv opmærksomhed, så er mulighederne store for at den besøgende konverterer til at blive en fast kunde.