Pas på arbejdsmiljøet

Når man møder ind på arbejde, skal man helst føle, at arbejdspladsen er et sted, man har lyst til at være. Motivationen skal både komme fra, at man udfører opgaver, man synes er spændende og meningsfulde, men også fra, at man har behagelige fysiske rammer og en god stemning på arbejdspladsen. Her er det som arbejdsgiver vigtigt at lægge et stort fokus på, at der er styr på disse ting. Det giver gladere medarbejdere, der har lyst til at udføre et bedre stykke arbejde.

De fysiske rammer

Selve arbejdsstedet skal være indrettet med fokus på de ansatte og det arbejde, de skal lave. Der er mange forskellige måder at indrette en arbejdsplads på, og man kan nemt blive inspireret af andre flotte og spændende arbejdspladser. Men det er ikke sikkert, at den indretning, der fungerer for dem, også vi fungere hos din virksomhed.

Tænk over, hvad der er vigtigst for de ansatte. Skal de kommunikere meget med hinanden i løbet af dagen? Så giver det mening med et åbent kontor med masser af gode pladser, hvor man kan sætte sig sammen og samarbejde. Skal medarbejderne til gengæld udføre arbejde, der kræver en høj grad af koncentration, er det vigtigt at skabe et roligt miljø med lavt støjniveau og få distraheringer.

Udover indretning, bør du også fokusere på at sørge for, at alt det fysiske og praktiske fungerer, som det skal. Det betyder, at faciliteter som toiletter og køkken er i god stand og rene. Hvis der er problemer med kloakken, skal dette hurtigt ordnes, så det ikke kommer til at være til gene for medarbejderne. Du kan heldigvis finde en god pris på slamsugning, så problemerne hurtigt er løst.

Den gode stemning

Når der er styr på de fysiske rammer, er næste skridt at sørge for den gode stemning. Hvis medarbejderne skal trives, er det vigtigt, at det sociale miljø på arbejdspladsen fungerer godt. Der skal være en god stemning, og det er optimalt, hvis de ansatte føler sig godt tilpas og som en del af en gruppe, der arbejder sammen om fælles mål.

Det er vigtigt at sørge for, at der ikke bliver brugt hårde toner på arbejdspladsen, og at ansatte føler sig trygge. Der skal være plads og mulighed for, at de ansatte kan gå til deres leder, hvis de føler sig utilpasse. Hvis der opstår konflikter, er det vigtigt at få dem løst, da de nemt kan komme til at stå i vejen for trivsel og produktivitet.

Del hvad der sker i din virksomhed

Som virksomhedsejer har man næsten altid en interesse i at skabe mere positiv opmærksom omkring din virksomhed. Flere kunder og klienter vil typisk lede til større vækst. Der er mange måder at få denne opmærksomhed på, og her får du et par gode eksempler, som du måske kan bruge til din virksomhed.

Del de gode nyheder på nyhedssider

Når en virksomhed tager skridt mod at forbedre sig på forskellige områder – det kunne være socialt eller miljømæssigt – er det en rigtig god idé at få disse nyheder ud til en større antal mennesker. Mange folk er nemlig meget interesserede i, hvordan de virksomheder, de støtter, fungerer. Derfor er der mange, der vælger at benytte sig af virksomheder, der går ind for nogle af de samme værdier som dem selv.

Så hvordan får du delt gode nyheder om nye ting, der sker i virksomheden? Der findes flere forskellige nyhedskilder, der fokuserer på erhvervslivet, og du kan typisk finde en, der passer til din branche. Befinder din virksomhed sig for eksempel i servicebranchen, kunne Servicenews være et oplagt sted at dele nyhederne.

Brug dine nuværende kanaler

Som en virksomhed har I sikkert en hjemmeside, og I har højst sandsynligt også officielle profiler på et par sociale medier. Disse kan være oplagte steder at bringe gode nyheder om de ting, der sker i virksomheden. Dog kan effekten variere meget alt efter, hvor mange besøgende og følgere, I har.

Det kan godt betale sig at arbejde på at have en god online tilstedeværelse på blandt andet sociale medier. Det giver dig muligheden for at kommunikere mere direkte med din målgruppe. Det kan lede til et større engagement, og fungerer i virkeligheden som gratis reklame for din virksomhed. Og det giver især mening at sprede de gode nyheder her, hvor folk kan interagere og dele med deres venner.

Bliv specialist på digital markedsføring med Wizzi

Det kan være svært blive synlig online. Alle virksomheder med ambitioner, ønsker at skinne på de digitale platforme, og det kan derfor være kamp om at stå i solen. Heldigvis er det meget du kan gøre, for at blive synliggjort, igennem en kvalificeret online markedsføringsstrategi. Hvordan? Læs med her.   

Få hvæsset dine online markedsføringsknive 

For at du skal kunne skærpe indsatsen online, og dermed også nå frem til kunderne på forskellige online platforme, så gælder det om at gøre brug af de helt rette markedsføringsværktøjer. Hvis du har brug for inspiration, og viden, som kan gøre dig til specialist på online markedsføring, så anbefales det at du opsøger Wizzi. Wizzi er en nemlig stedet du skal være, hvis du ønsker det sidste nye, indenfor online markedsføring.  

På Wizzi finder du nyttige artikler, relevante nyheder og underholdende podcast inden online markedsføring. Du bliver klogere, men du bliver også inspireret til at gribe de muligheder som er unikke, for lige præcis dig, din virksomhed og dit budskab. Først og fremmest så bliver du klædt på, til at gå direkte efter bolden. For at du skal nå ud til alle de mennesker som leder efter det, som du kan tilbyde, så skal du selvfølgelig vide, hvor du skal opsøge dem.  

Sørg derfor for at lave en analyse av din målgruppe, sådan at du kender dem, og ved præcis, hvad som vækker deres interesse. Når du ved det, så er det bare med at går direkte efter dem, med dit budskab.  

Med Wizzi bliver du synlig på nettet 

En af de mest velbrugte værktøjer for at blive synlig på nettet, er igennem at arbejde med søgemaskineoptimering. Det betyder at du skal skræddersy dit indhold, for at vække både menneskers, og maskiners, interesse. Det er desværre ikke altid nok at have et godt budskab, eller produkt, du skal også gøre folk opmærksom på at det faktisk findes. Med andre ord, så skal det være dig, folk finder, når de søger online.  

Du skal altså bruge et sprog, som både Google og den som leder, finder appetitvækkende. Du skal også sørge for at indholdet er værdiskabende, og friskt fra bageren. Med andre ord, sørg for at holde dine online platforme up to date. I dag, så er det også helt afgørende at dine platforme fungerer lige så godt til mobiltelefonen, som de gør på computeren. Mange af os, bruger nemlig typisk telefonen, når vi søger efter noget specielt på nettet.  

En god måde at komme ud til de bestemte målgrupper, er også ved at bruge de sociale medier. Det kan være du kan have gavn af at indgå et samarbejde med en influencer, som har mange følgere som passer til din målgruppe? Brug endelig de alle muligheder som byder sig. Og hvis du går tom for ideer, så tag en tur forbi Wizzi.